Autor Wątek: Teleportacja potworów - czy to tak ma być ?  (Przeczytany 95 razy)

4rlekin

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Reputacja: +17/-0
    • Zobacz profil
Teleportacja potworów - czy to tak ma być ?
« dnia: Marzec 16, 2013, 11:33:33 pm »
Zauważyłem, że potwory po zaatakowaniu ich (a te agresywne po wzięciu nas na cel) nie dają nam żadnej szansy na ucieczkę, tj. teleportują się tak żeby być przy nas. Czy to tak ma być ? Bo daje to graczowi wręcz ujemne szanse na ucieczkę w przypadku małej ilości życia (na przykład).

Chyba że nie wszystkie moby to mają. Niezależnie od tego czy to bug czy zamierzony feature uważam, że mógłby zostać nieco osłabiony, np. żeby moby nie teleportowały się częściej niż co ileś sekund. Skamienialce potrafią się dać we znaki kiedy nie ma jak przed nimi uciec (ofc będąc newbie na 8 lvlu) ;)
It's not a bug, it's a feature.

Noobuser

  • Wojownik Perihelionu
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Reputacja: +73/-28
    • Zobacz profil
Odp: Teleportacja potworów - czy to tak ma być ?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 16, 2013, 11:38:25 pm »
Moby teleportują się tylko w momencie unieruchomienia. Jeżeli będziesz uciekał nie pozostawiając im przeszkód na drodze to nie będą się teleportowały. Zostało to stworzone bardzo dawno w celu wyeliminowania bugowania postaci atakujących na odległość.

4rlekin

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Reputacja: +17/-0
    • Zobacz profil
Odp: Teleportacja potworów - czy to tak ma być ?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 16, 2013, 11:48:48 pm »
Rozumiem, niemniej powinno to zostać poprawione.
Bo najwyraźniej system znajdowania drogi ma dziurę, mówiąc zwięźle jeżeli mobek chce gdzieś dojść, a nie może z powodu na przykład kamienia, to teleportuje się zamiast kamień obejść.
Tak samo z urwiskami, przeskakuje, zamiast pobiec do schodów za graczem.
To nie brzmi fair ;)
Poza wszystkim w większośći erpegów taktyka walki łucznikami czy magami zasadza się na tym, żeby przyszpilić przeciwnika w miejscu gdzie nie będzie nas atakował.
Tu się można spierać, ale nikt chyba nie zaprotestuje, że idea blokowania mobów przez tzw. tanków straci sens jeżeli mobek będzie się mógł teleportować do maga który będzie dajmy na to głównym dmg.
It's not a bug, it's a feature.

Noobuser

  • Wojownik Perihelionu
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Reputacja: +73/-28
    • Zobacz profil
Odp: Teleportacja potworów - czy to tak ma być ?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 16, 2013, 11:52:53 pm »
W tym ostatnim wydaje się, że masz rację lecz jeżeli tank także będzie atakował moba to mob będzie go atakował cały czas a nie maga.
Ja się nie zgadzam, grałem za czasów kiedy teleportacji nie było i expiło się naprawdę śmiesznie. Na 100% nie zostanie to skasowane i moby będą się teleportować. Jest to zrobione bardzo dobrze i mob teleportuje się tylko w momencie kiedy na drodze do celu stanie przeszkoda. Mob zawsze wybiera najkrótszą drogę. Pograsz 2 dni i zobaczysz dokładnie jak to działa i znajdziesz sposób żeby mob się nie teleportował. Oczywiście jeżeli grasz postacią dystansową.

4rlekin

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Reputacja: +17/-0
    • Zobacz profil
Odp: Teleportacja potworów - czy to tak ma być ?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2013, 12:01:15 am »
Nie no, zgadzam się, że całkowite zniesienie czegoś takiego sprawiłoby że możnaby zatłuc dowolnego moba (przy odrobinie cierpliwości) wielokrotnie słabszą postacią dystansową.

Moim postulatem jest jednak, żeby teleportacja była rzeczą ostateczną, a moby umiały omijać kamienie.
Chociaż może wystarczy sama zdolność omijania kamieni (przeszkód). W takich grach jak Tibia czy Runescape (nie nie jestem gimbusem; tak grałem w tibie; tak uważam że to była dobra gra; tak, serio) moby się nie teleportowały, po prostu omijały przeszkody jak mogły (jak nie mogły to dawały się zabijać, ale tak jak mówię - zrobienie żeby nie mogły nie zawsze było możliwe i zawsze wymagało jakiegoś pomyślenia.
It's not a bug, it's a feature.

Perihelion - Polska gra mmorpg

Odp: Teleportacja potworów - czy to tak ma być ?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2013, 12:01:15 am »