Ja najpierw mam dwie meta-poprawki.
Po pierwsze, gdyby kamson mógł, to niech edytuje pierwszy post tak, żeby aktualna lista z wszystkimi propozycjami była na początku, to pozwoli uniknąć powtórzeń i będzie łatwiejsze dla phexa do analizy.
Po drugie uważam, że powinniśmy się bardziej poczuć jak testerzy niż gracze i nie wprowadzać poprawek typu "zmienić skille, zmniejszyć dmg" bo to bez sensu. Trzeba zacząć od rzeczy ogólnych i podstawowych, a szczegóły potem. To tylko sugestia oczywiście bo wszyscy mamy różne wyobrażenia o tym co jest ogólnym problemem - dla kogoś to może być właśnie balans, nie sprzeczam się.
Idąc tym tropem:
1) uważam, że trzeba wyposażyć moby w lepszy system wybierania trasy i znieść tą ich teleportacje
- uciekać się nie da, przejeżdżanie przez mapkę agresywnych potworów to prawdziwy ból głowy, poza tym postacie dystansowe mają przewalone. Oczywiście, woje i opki muszą dobiec do mobka, i mają cienko przez to, ale we wszystkich grach to załatwia ogólny balans (tzn. wojownicy mają mnóstwo hp i defa, magowie za to mnóstwo dmg i mało hp i defa, łucznicy gdzieś pomiędzy i nadrabiają skilamii / szybkością / whatever) [nie chodziło mi o klasy postaci z gry].
2) usunąć niepotrzebne śmieci z ziemi lub zmienić ich charakter
- to jest pierdoła oczywiście (chodź to irytujące że na jednych mapkach przez kamień można przejść, a na innych przez taki sam kamień już nie)
ten punk ma sens w kontekście pierwszego.
3) zrobić konkretnego bugfixa
- wiadomo, projekt młody to i zabugowany, ale jest parę dobrze już zbadanych problemów i należałoby je usunąć, np nowi gracze, którzy "rodzą się" np z 30 morderstwami, niektóre skille nie zwiększają efektu wraz lvlem (u necro tak jest z trucizną, nie jestem pewien jak z innymi prof)
To są takie doraźne problemy mechaniki, które drażnią - przynajmniej mnie.
4) Oczywiście balans, ale nie tylko prof między sobą, ale też funkcji i właściwości tychże (jak pisałem w pkt. 1)
5) Jakiś rodzaj depo, albo banku jest konieczny i nieodzowny - może być - jak ktoś proponował nagrodą za quest czy cokolwiek, ale jakiś być powinien
6) I jeszcze żeby itemy założone nie zajmowały miejsca w plecaku, no bo to jest już absurd (noszę hełm na głowie więc mam mniej miejsca w plecaku ??)
Potem jeszcze można kombinować o częstotliwość dropów, nowe skille, expy i itemki, ale to wszystko dekoracja - uważam że najpierw trzeba się zając tymi podstawowymi kwestiami - bugfix i wszystko co się tyczy sposobów prowadzenia walki (balans, tp mobów etc) bop przecież o walkę tu chodzi.