Statystyki postaci są wyrażone w punktach statystyk, które otrzymuje się po zdobyciu każdego kolejnego poziomu postaci. Początkowo otrzymuje się 300 punktów statystyk rozłożonych automatycznie w zależności od klasy postaci. Każdy kolejny poziom postaci to dodatkowe 5 punktów statystyk, które możesz rozdysponować wedle własnego uznania.
Prawidłowe rozdanie punktów do odpowiednich statystyk jest jednym z ważniejszych elementów gry, gdyż wpływają one bezpośrednio na to jak twoja postać będzie sobie radzić z przeciwnikami.
Punkty można dodać do poniższych statystyk:
Siła – Wpływa ona na to z jaką mocą postać potrafi zadać cios. Każdy dodany punkt zwiększa obrażenia zadawane mieczem i dodaje 10 punktów życia.
Magia – Wpływa ona na to z jaką mocą postać potrafi rzucać zaklęcia. Każdy dodany punkt zwiększa wszystkie obrażenia magiczne a także dodaje 20 punktów many. Dodatkowo każde 10 punktów magii zwiększa regeneracje many o 1 punkt.
Celność – Wpływa ona na to z jaką mocą postać potrafi strzelać z łuków lub broni palnych. Każdy dodany punkt także zwiększa prawdopodobieństwo trafienia przeciwnika.
Obrona – Zmniejsza ilość obrażeń jakie otrzymujesz poprzez ataki fizyczne. Każdy dodany punkt dodaje 10 punktów życia.
Antymagia – Zmniejsza ilość obrażeń jakie otrzymujesz poprzez ataki magiczne. Każdy dodany punkt dodaje także 10 punktów many.
Uniki – Wpływają na to jak często potrafisz całkowicie uniknąć obrażenia magicznego i fizycznego.
Witalność – Zwiększa całkowitą ilość życia o 50 punktów. Dodatkowo każde 6 punktów witalności zwiększa regeneracje życia o 1 punkt.