Autor Wątek: Balans Postaci  (Przeczytany 2558 razy)

Sodrax

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: +15/-1
    • Zobacz profil
Balans Postaci
« dnia: Kwiecień 12, 2012, 03:06:25 pm »
Czas poruszyć kwestię blansu. Szczególnie gorąco prosiłbym Pana FuSzu, aby udzielił swojej opinii na ten temat, gdyż cieszy się największą ilością rozwiniętych postaci.

OPIS PRZED AKTUALIZACJĄ:
Przybliżę na razie porównanie między 12 poziomem Opętańca a  Nekromancera do poziomu 27.

Opętaniec- Na 12 poziomie doświadczenia (z całym uzbrojeniem nie licząc tarczy)  z roziwnięciem jedynie pod antymagię i siłę  (Siła:140 Obrona: 40 Antymagia:75) Opuchlak, żmija, żmija mag i opuchlak mag zadają 1 punkt obrażeń. Postanowiłem pójść na rosiczki tym opętańcem (rosiczki mają 25 poziom doświadczenia). O dziwo 12 poziom opętaniec daje radę samemu bez niczyjej pomocy zniszczyć rosiczkę maga i zwykłą rosiczkę. Rosiczka mag zadaje mi 63 obrażenia, natomiast zwykła Rosiczka 56. Bez większych problemów opętaniec z całym wyposażeniem może na 10 poziomie doświadczenia zabić rosiczkę samodzielnie.

Nekromancer- rozwijany jedynie pod magię i antymagię z nutka celności z całym uzbrojeniem na 25 poziom statystyki (Magia: 160, Obrona: 70, Antymagia: 70). Na 27 poziomie z takimi właśnie statystykami zwykła rosiczka zadaje mi 69 obrażeń (mniej więcej tyle, ile mojemu opętańcowi na 12 poziomie zadaje rosiczka mag), natomiast rosiczka mag zadaje około 33 obrażeń. Na magu mam 1315 życia, a na opętańcu 1950. Z pojedynczą rosiczką daję radę. Z dwoma jest mi trudniej, ale 5 już samodzielnie nie zabiję bez uciekania. Zazwyczaj gdy uciekam napotykam jeszcze pełno trutni z poziomem dwudziestym, które nie stanowią zagrożenia i innych rosiczek. Na poziomie równym mojemu Opętańcowi nie miałem szans na większe starcia z Opuchlakami lub żmijami nieważne czy byli to magowie czy też zwykli napastnicy. O zabiciu rosiczki mogłem myśleć dopiero od 25 poziomu o ile się nie mylę :)

OPIS PO AKTUALIZACJI:

Przedział poziomowy 25- 35

Nekromancer- Wychodzi na to, że zmiany wpłynęły korzystnie na Necromancera. Zadaje znacznie więcej obrażeń z normalnego ataku, wymaga o wiele mniej antymagii do wyrównania obrony magicznej. Magia wpływa na wielkość zadawanych obrażeń fizycznych przez przeciwnika. Trochę zmieniłem statystyki: Poziom 27 Magia: 175 Antymagia: 35 Obrona: 100. Znów chciałbym wziąć na przykład tego poziomu Rosiczki. Rosiczka mag: Obrażenia wahają się między 8, a 40 (średnio 24), a zwykła Rosiczka między 45, a 83 średnio 64. Aktualnie nie należy martwić się otrzymywanymi obrażeniami, gdyż Nekromantą zadajemy znacznie większe obrażenia niż przed aktualizacją. Przyspieszona została szybkość rzucania zaklęć. Teraz są one w końcu przydatne. Od 30 poziomu doświadczenia dochodzi bardzo potężny skill. Zadaje i równocześnie przywraca od 450 - 550 punktów życia. Wiele razy może uratować nas z ciężkiej sytuacji.

Prosiłbym o wasze wsparcie i komentarze dotyczące balansu. Jeśli ktoś byłby w stanie pomóc mi robić opisy balansu postaci w danych postaci prosiłbym o kontakt.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2012, 11:29:24 pm wysłana przez Sodrax »

pheXion

  • Administrator
  • Wojownik Perihelionu
  • *****
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: +48/-7
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 12, 2012, 03:51:27 pm »
Super opisane.
Dzisiaj pracuję nad nowym balansem, wprowadzę go w kolejnej aktualizacji. Można na ten czas się wstrzymać z opiniami, gdyż po aktualizacji (dzisiaj albo jutro) dość sporo się zmieni.

Sodrax

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: +15/-1
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 13, 2012, 04:38:12 pm »
Uaktualniłem opis Nekromancera po Aktualizacji.

pheXion

  • Administrator
  • Wojownik Perihelionu
  • *****
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: +48/-7
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 13, 2012, 06:33:16 pm »
Ok, dobra robota:)
Czekam na dalsze sugestie w sprawie balansu.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2012, 06:42:06 pm wysłana przez pheXion »

Noobuser

  • Wojownik Perihelionu
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Reputacja: +73/-28
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 14, 2012, 11:20:21 am »
Łowca

Po update i realnym wprowadzeniu kostek jest w miarę ok. Jedyne co mnie irytuje to dwa rodzaje potworów - mag i woj.
Podam dwa przykłady.

Moby na 70-75 poziom. W maga na tym poziomie ja z ulepszonym eq biję po 240-260 a w wojownika po niecałe 20.

Moby na 50 lv - aku. Maga który dał mi 224 exp biłem 18 sekund a woja który dał tyle samo 40 sekund.
Tutaj jeszcze nie jest najgorzej lecz przy mobach z większym lvlem naprawdę nie jestem w stanie ubić woja.
Jakiś czas temu biłem potężnego aku któremu hitałem po 60-70 biłem go przez 33 minuty. Potężnego aku maga biłbym 4x krócej bo hity wchodziłyby po 250 a do tego miałby prawdopodobnie mniej hp.

Ogólnie łowca jest bardzo dobrze zbalansowany pod względem pvp. Żaden mag prawdopodobnie nie będzie miał z nim szans gdyż nie ma obrony fizycznej i uników. Lecz z wojem jest raczej na pozycji przegranej gdyż woj ma straaaaasznie dużo obrony fizycznej + paraliż i skill dający obronę czyli będę hitał prawdopodobnie po 1 jak nie ulepsze broni na chociaż +10...;)

Jeszcze inną sprawą są skille które mi się nie podobają pod względem dmg. Podczas użycia jednego skilla dam radę zaatakować 2-3x zwykłym ciosem czyli jest to nieopłacalne gdyż dmg niczym się nie będzie różnił. W iglaka dmg z broni 80 a ze skilla 180 i 230 z innego. Czyli praktycznie nie ma różnicy co mi po 50 dmg skoro moby mają 10 000 hp? Takie samo było moje zdanie w aphelionie łowca ma za słabą broń żeby był taki przelicznik dmg. Powinien być chociaż 4x większy dmg od broni lub przyspieszyć regeneracje skilla (wolałbym ta pierwszą opcję) wtedy opłacałoby się łowcy używać skilli podczas expienia.

Sodrax

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: +15/-1
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 14, 2012, 11:25:19 am »
Dziękuję bardzo za pomoc, mAmbo :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2012, 10:32:23 pm wysłana przez Sodrax »

WszyscyiZiomek

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: +2/-4
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2012, 02:22:31 pm »
Bardzo dobra robota , + Panowie za waszą pracę :)

Sodrax

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: +15/-1
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 16, 2012, 08:07:13 pm »
Opętaniec na poziomie 46 nie daje rady Necromancerowi na poziomie 41. Opętaniec ma eq ulepszone, Necromancer nie. Opętaniec ma 160 Antymagii, jeśli się mylę proszę poprawić. W bliskim starciu bez uciekania necromancera, opętańcowi zostaje 1k hp. Gdy Necromancer ucieka, Opętaniec jest bez szans.

pheXion

  • Administrator
  • Wojownik Perihelionu
  • *****
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: +48/-7
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 16, 2012, 09:56:33 pm »
Czyli problemem jest chyba zbyt łatwa ucieczka. Jak macie jakieś pomysły na to, to nie krępować się:)

Urwis

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja: +12/-3
  • The Future is in your hands
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 16, 2012, 11:07:53 pm »
Witam serdeczne.
Nie mam zbyt wiele czasu by samemu wyszukiwać nowych błędów, czy zdobywać wysokie poziomy, jednak mogę pomóc w rozwiązaniach.
I tak, mam pewien pomysł co do Łowcy.
Z tego co Noobuser zrozumiałem, problemem są niskie obrażenia, ale... Nie możemy ich zwiększyć i pozostawić resztę jak jest, bo Łowca okaże się się najlepszą postacią.
Mam propozycję - dlaczego trzymać się koncepcji, że Łowca musi mieć super szybki karabin maszynowy, nie może mieć sztucera myśliwskiego i strzelać jak na Łowiecką broń przystało? Zmniejszyć szybkostrzelność, zwiększając za to obrażenia. Czy to nie lepszy pomysł? Łucznik może strzelać wolniej, a nie zapominajmy, że w realnym świecie do dyspozycji są kusze szybkostrzelne, więc dlaczego mamy tu determinant wolnego strzelania?

Abstrahując zupełnie od tego, Łowca w obecnej postaci nie pasuje do klimatu gry. Mamy tu szlachetną stal, kolczugi, magię, Łuki... a tu nagle jest taki koleś "Łowca" z Karabinem maszynowym , zupełnie jakby zgubił się podczas lądowania w Normandii i wpadł na Perhilion pozabijać kilka Śluz.

Co do Opętańca i Necromancera i ich pvp.
Jest to ciężka sprawa i jedynym dla mnie rozwiązaniem, które nie ucinałoby "jaj" żadnej z klas, a jednocześnie rozwiązywałoby problem, jest dodanie opętańcowi i wojownikowi, ataku dystansowego (w razie potrzeby działającego tylko na postacie innych graczy) choć to i tak nie rozwiązuje problemu w 100% Bo Mag dalej mieć będzie przewagę, choćby za sprawą większego wachlarza umiejętności dystansowych.
Albo jeszcze może, dodanie szansy na ogłuszenie przy każdym celnym ciosie.. w końcu szaty jakie nosi mag słabo przyjmować powinny ciosy ciężkiego miecza. Lub też, po ciosie dać szansę na spowolnienie ruchu postaci?
Mała burza mózgów i będzie cacy.
Pozdrawiam.
ciekawie, ciekawie, wracam na chwilę. ;-)

Nessa

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja: +0/-7
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 18, 2012, 08:56:45 am »
  Podoba mi się pomysł ze spowalnianiem postaci po uderzeniu mieczem/inną bronią. Na dodatek można zrobić pasek kondycji, gdy postać nosi szatę lub nie nosi nic. Wtedy po zużyciu paska i w połowie zmniejszałaby się szybkość poruszania i obrażenia. Zmniejszałby się on wraz z chodzeniem w czasie walki i otrzymaniem ciosu. Ładowałby się szybko, lecz w PvP i innych walkach już wolno.
  W ten sposób można też zwiększyć dodawanie  many przez szaty, jak nie to zrobić właśnie takie dodawanie, jeśli zmniejszenie obrażeń to obciążenie.
  To tylko sugestia, mam nadzieję że dobra. Proszę o wyrażenie opinii co do mojej koncepcji.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 09:56:51 am wysłana przez Nessa »
Uszanujcie mnie,
Uszanujcie polski.

Sodrax

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: +15/-1
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 18, 2012, 02:35:36 pm »
Spowalnianie postaci przy ciosie przez postacie fizyczne już istnieje.

Nowy problem balansu

Otóż, postacie z Alenthar, są bazowo słabsze od postaci z Endurion. Robiliśmy testy razem z FuSzem. Postacie z Endurion nie licząc fizycznych mają lepsze dps. W szybszym czasie zabijają potwory. Oczywiście sprawdzaliśmy to na najniższych poziomach. Przy każdej postaci biliśmy w tym samym czasie jednego takiego samego potwora. Ja grałem postaciami z Endurion, FuSzu z Alenthar. Za każdym razem, gdy ja kończyłem bić potwora, FuSzu był dopiero w połowie, ewentualnie w 2/3.  Sprawdzę zaraz ze stoperem jak to wygląda.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 02:39:41 pm wysłana przez Sodrax »

FuSzu

  • Strażnik
  • Wojownik Perihelionu
  • *
  • Wiadomości: 197
  • Reputacja: +121/-37
  • "Duży" może więcej...
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 18, 2012, 04:50:53 pm »
Niedługo wstawię arkusz jak wygląda szybkość zabijania poszczególnych postaci na 1 poziomie i oczywiście jeszcze to co sądzę o tym całym.
FuSzu - 91 poziom Łowca - 69 poziom Opętaniec - 85 poziom Necromanta - 48 poziom
"Dużych poznajesz po tym jak traktują mniejszych"

Noobuser

  • Wojownik Perihelionu
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Reputacja: +73/-28
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 20, 2012, 08:44:13 am »
Nie wiem co zostało zmienione ale rosiczki i pszczoły 25 i 20 lv po przejsciu przez mapę zabrały mi ponad 1/4 hp...Mam całą zbroję na 55 poziom i pierscienie naszyjniki na 40.  W update nie wiem , chyba nic nie było zmienione bo w newsie nic nie ma o tym ale to może być spowodowane elfim ekwipunkiem. Bo był zbugowany być może nadal jest.

Fatek

  • Strażnik
  • Zaczynający przygodę
  • *
  • Wiadomości: 63
  • Reputacja: +27/-9
  • Nie lubię poniedziałków.
    • Zobacz profil
Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 23, 2012, 04:40:40 pm »
Przy eq na 25 lvl (ciężkim) i statystykach 80 obrony i 105 antymagii rosiczka bije mi po 73, a mag 1. Jestem wojem, więc chyba tak nie powinno być :)
Lubię być wysoki, bo czuje się ważny.

Perihelion - Polska gra mmorpg

Odp: Balans Postaci
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 23, 2012, 04:40:40 pm »