Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - 4rlekin

Strony: [1]
1
Ogólne / MAPA PERIHELIONU
« dnia: Kwiecień 09, 2013, 11:10:49 pm »
Mapa peri, raczej poglądowa, ale powinna pomóc nowym graczom odnaleźć się w świecie.



Ponieważ nie wiem jak długo ten hosting wytrzyma to wrzucam również załącznik.
Jakby ktoś miał możliwość hostowania tego na stałe to niech się odezwie ;)

[EDIT:]
Dołożyłem krainę cienia.

2
Błędy gry / Gra wywala po zmianie priorytetu procesu
« dnia: Kwiecień 07, 2013, 03:21:51 pm »
No właśnie. Gram na starym lapku dość, więc miewam lagi (z winy sprzętu) gdy jest więcej niż 2 graczy w moim polu widzenia.
Przynajmniej na tyle to rozpoznałem. W związku z tym próbowałem podnieść priorytet procesu w menadżerze zadań.

Gra oskarża mnie wtedy o "stosowanie programów ingerujących w klienta"  :oi wywala.
Co ciekawe dzieje się tak tylko przy próbie ustawienia "priorytetu czasu rzeczywistego", przy "bardzo wysokim" program nie zgłasza pretensji.

Ktoś wie może czemu się tak dzieje ? Albo może waszym zdaniem to nie jest błąd ?

3
Postacie / [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« dnia: Kwiecień 06, 2013, 02:42:29 pm »
Wiem, że z moim (obecnie) 60 lvl'em nie jestem może najbardziej kompetentną osobą do tworzenia takiego poradnika,
ale jakoś nasi nekrosi 80+ i 90+ się nie kwapią więc, niestety, jesteście zdani na mnie. ;)
Z góry zaznaczam, że wzorowałem się, jeśli chodzi o układ i sposób opisu, na poradniku Jacky'ego - uważam, że jest dobrze napisany i wyznacza pewien standard (a fajnie by było jakby standard był jeden stały i ustalony).
No to do dzieła:

1. Nekro - kto to jest ?

        Wydaje mi się, że sama profesja Nekromanty nie wymaga tłumaczenia (mroczny czarodziej przyzywający zmarłych), dlatego skupię się na jego
roli w grze. Obecne braki w postaciach i balansie sprawiają oczywiście, że nie jest to idealnie zgodne, ale mam wrażenie, że główną myślą przy tworzeniu tej postaci było stworzenie maga ofensywnego; damage-dealera, który będzie w stanie przy pomocy wysoko rozwiniętej magii i skilli zadawać ogromne obrażenia. Póki co mniej więcej tak to wygląda, więc jeżeli pociąga Was myśl o samodzielnym mordowaniu bossów i graczy, tudzież podziwianiu jak bez trudu rozbijacie hordy potworków, to jest to postać w sam raz dla Was.

2.1 Zalety
  • znakomite skille atakujące
  • wysysanie życia   8)
  • na wyższych poziomach dobre buffy i debuffy (skille wzmacniające / osłabiające odpowiednio nas i przeciwnika)
  • brak palących problemów z maną (via opek czy high lvl mnich)
2.2 Wady
  • na niskich i średnich poziomach niższy dmg niż wojownik/opek (moim zdaniem to błąd w balansie, może się zmieni)
  • słaba obrona
  • niedużo HP
  • brak zdolności leczących (poza skądinąd bardzo dobrym wysysaniem)
3. Statystyki

        Początkowe mamy takie (Mnich ma zresztą takie same):
  • Siła 0
  • Obrona 30
  • AntyMagia 20
  • Magia 100
  • Celność 50
  • Unik 50
  • Witalnosć 50
Na pomarańczowo zaznaczyłem najważniejsze staty - to właśnie w nie powinniście wrzucać punkty.
Proporcje są zgodne z kolejnością:
*Magia
*Celność
*Witalność
Przy czym warto zaznaczyć, że różnica między dwiema ostatnimi jest nieduża (jeśli chodzi o ilość punktów).

Nie podam Wam żadnych złotych liczb, czy proporcji, ja na przykład na 60 poziomie mam 300 magii, 100 celności i dopiero zaczynam podnosić
witalność - wiem, że za późno się za to wziąłem.
Możecie więc wziąć na poprawkę, że powinienem mieć koło 100 witalności (niektórzy znajomi magowie docelowo dociągają witkę do 100 tylko).

Tak samo nie ma złotego sposobu przyznawania punktów. Możecie się rozdrabniać i dawać 3 do magii i po 1 w celność i wit., albo na zmianę po 5 w każdy stat na zasadzie - dwa poziomy w magię, półtora w celność i pół w witalność. Sposobów jest mnóstwo i to zależy od indywidualnych preferencji.
Ja na przykład ustanawiam sobie jakiś docelowy poziom, po czym dociągam stat na ten poziom i przechodzę do następnego. Na przykład: najpierw dociągnąłem magię do 150, potem celność do 75 etc... wiecie o co chodzi ;)

Podałem Wam najważniejsze staty - Waszym zadaniem jest znaleźć odpowiedni sposób przydzielania punktów.  :D

""""""""
Metoda NekroPogro:

Na każdy poziom dajemy:
        2 magia
        2 celność
        1 witalność
""""""""
4. Ekwipunek

Na początek odpowiem na często zadawane pytanie: Nekro (jak również mnich) nosi lekką zbroję - taką, która ma w nazwie "szata" (najczęściej). Wszelki cięższy pancerz wpływa negatywnie na Wasze obrażenia - jeżeli tak Wam brakuje dobrego defa, to zacznijcie grać opkiem ;)

Nie ma cudów - kupujemy ekwipunek na nasz poziom, POZA biżuterią.

Biżuterię kupujemy na poziom 5 i koniec. Dlaczego ?
Ano dlatego, że jest najtańsza - w związku z tym możecie kupować ją w kółko dopóki nie wylosujecie czegoś z dobrym bonem.
Każdy się chyba zgodzi, że +10 do krytycznych lub witalności jest więcej warte niż te 20 punktów antymagii które zyskacie kupując biżuterię
na Wasz poziom ;)
Może niekoniecznie warto swoje pierwsze pieniądze wywalać w losowanie biżuterii, ale gdy już będziecie w miarę regularnie posiadali sumy gotówki powyżej 20k to wtedy jest to absolutny must-have (zwłaszcza, że na niskich poziomach te bonusy nie są Wam aż tak potrzebne).

Ulepszanie.
Kiedy warto zacząć ? To zależy - jeżeli gracie mało, expicie powoli i Wam się nie spieszy, to już nawet eq na 25lvl może się okazać wart ulepszenia (następny jest na 40lvlu więc trochę z nim posiedzicie).
Jeśli jednak należycie do grupy wyjadaczy, którzy 25 nabiją w 2 godzinki od rozpoczęcia gry, to wtedy warto ulepszać eq dopiero od 40 poziomu.

Jak to zrobić ? (było mówione po wielokroć, ale i tak sporo osób pyta)
Musicie mieć zanabyty "Zestaw do wytwarzania", kupuje się go za 20k u Evy, tam wkładacie broń i "kostkę ulepszania" (również kupioną w tym sklepie - 2,5k sztuka). Klikamy na zestaw - otwiera nam się dodatkowe okienko, przenosimy tam broń (lub zbroję) i kostkę ulepszenia, następnie klikamy ulepsz i jeśli wszystko się udało nasza broń zyska kolejne +1 (zwiększy to moc broni lub obronę zbroi).
""""""""
Trish o ulepszaniu zbroi:

Opłaca się to robić, ale dopiero od jakiegoś 70 poziomu. Jest to spowodowane tym, że stopień
ulepszenia zależy od bazowej wartości obrony.
""""""""
Jeszcze jedno - ulepszanie się może nie udać, im wyższy "+" przedmiotu, tym większa szansa niepowodzenia.
W wypadku fiaska poziom przedmiotu wraca do 0 ;)Z mojego doświadczenia wynika, że mniej więcej do +4 można spokojnie dociągnąć (baaaaardzo rzadko się nie udaje)

Kamienie agresji i protekcji służą do wzbogacania odpowiednio broni i zbroi o bonus - robi się to analogicznie, tylko zamiast kostki jest kamień.
Można ulepszyć w ten sposób tylko broń i zbroje, które nie mają jeszcze bonusu (ale mogą być "kostkowane" ;)). Nie wiem czy ulepszanie kamieniem się może nie udać - ja się nie spotkałem z tym jeszcze :)
       
5. Expienie

Po kolei:
        Wyspa przeznaczenia

Robicie questy (sporo osób chce jak najszybciej wyspę opuścić, ale questy są proste, a zawsze to dodatkowy exp).
Ostatnim questem jest utrupienie 25 pająków. Ja uważam, że spokojnie można na wyspie zostać do 10 poziomu, może nawet dłużej.
Expicie na pająkach z których exp jest dobry, a nie są trudne do ubicia - poza tym jest ich dużo (to są też powody dla których nie warto expić na skalniakach ;)).
Wydaje mi się, że jest to lepsze expowisko dla poziomów 6 - 10 niż dowolne w głównej krainie.

        Mainland

Tu również sugeruję porobienie questów - pierwszych kilka nie zajmie dużo czasu, a jak już wspominałem - to dodatkowy exp.
Także przynajmniej pierwsze 6 questów powinno zostać zrobionych, przy okazji poznacie trochę świat gry.
Żebyście nie musieli zadawać pytań - z każdej mapy da się przejść na kolejną, ale tylko jedną (wyjątkiem jest szósta mapa - Międzyziemie).
Ponieważ jesteście nekromantami to oczywiście opisuję drogę z endu:
  • pierwsza mapa:                                                 śluzy(1), pająki(5), błotniaki(7)
  • druga mapa (po lewej od poprzedniej):        żmije(10), opuchlaki(15)
  • trzecia mapa (po lewej):                                   trutnie(20), rosiczki(25)
  • czwarta mapa (na północ):                              maślaki (30), jednooki(35)
  • piąta mapa (na północ):                                   głazkowce(40), diabliki(45)
Resztę świata zwiedzicie sami ;)

Po questach powinniście mieć pewnie jakiś 25 - 30 lvl, zatem:
  • 25 - 40:: kraina cienia - idziecie przez mapki, aż traficie na optymalne mobki ;)
                   (kolejność mobów na mapkach: kościotrupy(18), zombie(22), zmory(28), pożeracze(33), młode smoki(42 chyba))
                   dalej są jeszcze moby ale na razie was nie interesują ;)
  • 40 - 60:: zaczyna się życie bo można już próbować ostrożnie chodzić na grotę (która jest na 4 mapie w krainie)
                   od tego poziomu, najlepiej w towarzystwie kolegi na podobnym poziomie, możecie też pomału chodzić na jaszczury (70 sic!)
                   do jaskini na mapce z maślakami - stopniowo będzie  Wam tam coraz łatwiej
                   poza tym warto jeszcze zwiedzić resztę krainy :)
  • 60+     :: grota i niższe poziomy jaskini z jaszczurami.
6. Zakończenie

        Poradnik być może nie jest idealny, ale jestem pewien, że odpowiada na wiele nawracających pytań i pomoże nowym graczom.
Jeżeli ktoś znajduje w nim błąd, albo uważa, że coś mogłoby być lepiej to niech pisze - tu albo na pw. będę poprawiał. Oczywiście każda osoba,
która dorzuci coś od siebie będzie wymieniona (podobnie jak ma to miejsce w zainicjowanej przeze mnie tabelce expa).
Jeżeli ktoś podąża za treścią poradnika, i widzi, że któraś część mija się z prawdą lub nie jest najlepszym rozwiązaniem, niech również da znać.
Mile widziane wskazówki high lvli co do miejsc expienia (bo moja lista jest mocno heurystyczna, nie taka konkretna jak u Jacky'ego).

Pozdrawiam i czekam na komentarze!

W wersji polskiej udział wzięli:
  • Arlekin
  • Trish
  • NekroPogro

4
Ogólne / Aktualka - coraz dłużej
« dnia: Kwiecień 01, 2013, 02:44:12 pm »
Coraz dłużej trzeba czekać na aktualkę, prześledziłem daty wpisów - kiedyś była mniej więcej co 2 tyg, a tu już miesiąc i nic.
Miło by było jakby phex dał znać, czy robi, czy nie robi. Ktoś coś wie ? Macie jakieś podejrzenia kiedy coś ruszy ?

5
Postacie / Tabelka poziomów.
« dnia: Marzec 22, 2013, 11:39:02 pm »
Zacząłem spisywać ilość punktów doświadczenia na każdy poziom.
Lista oczywiście nie jest kompletna, więc proszę o pomoc w jej uzupełnieniu.
Piszcie mi na priv jeśli znacie brakujące wartości. Będę edytował ten post na bieżąco.
Moderatora proszę o przyklejenie tego wątku (oczywiście kiedy uzna że warto).

Tabelka EXP
  • 0
  • 260
  • 373
  • 403
  • 544
  • 705
  • 889
  • 1 097
  • 1 333
  • 1 601
  • 1 729
  • 1 867
  • 2 016
  • 2 177
  • 2 351
  • 2 539
  • 2 742
  • 2 961
  • 3 198
  • 3 454
  • 3 730
  • 5 074
  • 5 480
  • 5 918
  • 6 391
  • 6 902
  • 7 454
  • 8 050
  • 8 694
  • 10 141
  • 10 952
  • 11 828
  • 12 774
  • 13 796
  • 14 900
  • 16 092
  • 17 379
  • 18 769
  • 20 271
  • 21 893
  • 23 644
  • 25 536
  • 27 579
  • 29 785
  • 32 168
  • 34 741
  • 37 520
  • 40 552
  • 43 764
  • 47 265
  • 51 046
  • 64 303
  • 81 003
  • 87 483
  • 94 482
  • 102 041
  • 110 204
  • 119 020
  • 149 431
  • 161 925
  • 323 689
  • 349 584
  • 396 428
  • 898 687
  • 1 548 695
  • 1 760 622
  • 1 996 545
  • 2 258 949
  • 2 550 559
  • 4 546 876

Hall of Fame: - w kolejności wielkości udziału
  • Arlekin
  • Archarius
  • Trish
  • True19
  • Macabre
  • Jacky
  • Mikis040997
  • Noobuser
  • Drago

6
Zdobyłem właśnie swojego pierwszego skilla i jestem zaskoczony faktem, że najwyraźniej czar jest darmowy.

Po drugie jeżeli skill się dostaje co 10 poziomów to albo:
a) przy założeniu że 100 jest maksymalnym lvlem można mieć wszystkie skille i nie da się ich ulepszyć (co pozostaje sprzeczne z ich opisem)
b) przy tym samym założeniu można mieć skile na wyższych poziomach ale dalej muszą się sumować do 10 punktów i robi się to kosztem innych skili
c) albo 100 nie jest maksymalnym poziomem i wtedy skillpointy następują absurdalnie rzadko

Po trzecie brakuje mi również konkretnej informacji ( ile skil zadaje obrażeń / leczy / cokolwiek; ile kosztuje many (jeśli w ogóle); o ile zmienia się jego efekt na następnym poziomie)

Mogę oczywiści opowiadać bzdury z powodu niezrozumienia; nie czepiam się, wiadomo - młody projekt, po prostu chcę wiedzieć

7
Pytania / Teleportacja potworów - czy to tak ma być ?
« dnia: Marzec 16, 2013, 11:33:33 pm »
Zauważyłem, że potwory po zaatakowaniu ich (a te agresywne po wzięciu nas na cel) nie dają nam żadnej szansy na ucieczkę, tj. teleportują się tak żeby być przy nas. Czy to tak ma być ? Bo daje to graczowi wręcz ujemne szanse na ucieczkę w przypadku małej ilości życia (na przykład).

Chyba że nie wszystkie moby to mają. Niezależnie od tego czy to bug czy zamierzony feature uważam, że mógłby zostać nieco osłabiony, np. żeby moby nie teleportowały się częściej niż co ileś sekund. Skamienialce potrafią się dać we znaki kiedy nie ma jak przed nimi uciec (ofc będąc newbie na 8 lvlu) ;)

8
Podczas jednej z rozmów z Tialem, po wykonaniu drugiego zadania, za które dostajemy mikstury many (o ile dobrze pamiętam), po wybraniu z opcji dialogowych pytania o te mikstury wyświtlają się tylko puste ramki bez tekstu.


Strony: [1]